De eerste twee dagen in België - Reisverslag uit Bastenaken, België van Wim Smit - WaarBenJij.nu De eerste twee dagen in België - Reisverslag uit Bastenaken, België van Wim Smit - WaarBenJij.nu

De eerste twee dagen in België

Blijf op de hoogte en volg Wim

31 Mei 2019 | België, Bastenaken

Donderdag, Hemelvaart, vertrokken richting Maastricht. Langs het kanaal langs Bocholt en Bree, en verder de knooppuntenroute volgend, kom je na 65 km in Maastricht. Ik ben daar niet gebleven om wat uit te rusten op een terrasje, omdat het wemelde van de toeristen. Snel door naar het zuiden en in Eijsden koffie gedronken. Daarna begint het heuvelachtig te worden en kijk ik met spanning op het display van mijn E-bike om het verbruikte percentage van de accu in de gaten te houden. Maar dat ging vandaag prima, na wat geklim hier en daar was ik om 18. Uur in Verviers. Omdat de Chambre d’Hotes in het zuiden van Vervier lag, heeft mijn fietsnavigatie, de Mio Cyclo, mij daar heen gebracht. Techniek staat voor niets tegenwoordig en een uitstekend middel voor luie mensen. In dat B&B sliepen nog enkele Hollanders, oa twee heel gezellige motorrijders.
Omdat ik na zo’n eerste dag, met 111 km in de benen, aardig moe was, lag ik vroeg in bed.
Na een ontbijt om 8 uur op tijd vertrokken, nu naar Bastogne. Men waarschuwde mij al dat ik een deel van de route flink zou moeten klimmen, dezelfde weg die de coureurs rijden op de route Luik, Bastenaken Luik. En dat waren inderdaad flinke klimmen af en toe. En al rijd ik op een E-bike, je moet behoorlijk meetrappen om boven te komen. Gelukkig altijd een handdoekje bij de hand om af en toe je voorhoofd mee te deppen. Het was een mooie tocht met heeeeel veel coureurs, voornamelijk uit Nederland en idem dito wat betreft de motoren, die met bosjes over de wegen denderden. Begrijpelijk al die drukte met zo’n mooi Hemelvaart weekend. Dat was voor mij dan ook de reden dat ik vooraf een aantal hotels heb gereserveerd. En in Bastenaken ook heel druk. Ik zocht rond zeven uur, na me in Hotel Du Sud me opgeknapt te hebben, een plek om lekker te eten, dat lukte, maar ook hier overal erg druk. En het weer heeft deze dagen ook erg meegezeten, ondanks voorspellingen van enkele dagen terug, die anders uitwezen.
Morgen naar Marville in Frankrijk, voor de derde dag wederom zo’n 100 km.

  • 31 Mei 2019 - 18:03

    Wouter:

    Wat ben ik trots op deze prestatie! Heel veel succes en plezier met deze tocht.

  • 31 Mei 2019 - 19:04

    Maaike:

    De kop is eraf, ga zo door en geniet ervan, heel veel plezier!

  • 01 Juni 2019 - 04:31

    Toos:

    Dit doe ik jou niet na! Wat een topprestatie! Chapeau!

  • 01 Juni 2019 - 06:19

    Irina:

    Heel veel succes Wim!

  • 02 Juni 2019 - 07:59

    Anne-Marie:

    Je bent nu al bezig met de 4e dag!. Ik ben trots op je! Hoop dat het niet zo warm wordt als hier. Geniet ervan!

  • 02 Juni 2019 - 08:03

    Margit Smulders :

    Goed van jou ,hoor Wim ,leuk dat we je zo kunnen volgen ,
    Groetjes Margit

  • 02 Juni 2019 - 19:48

    Cor En IneCis:

    Wim, leuk om te lezen en mooi foto's. Is dat rivier de Ourthe? Dat is echt genieten op de fiets.
    Wij kijken uit je volgende berichten. Grote pluim!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

Ben een fervente fietser, die graag door Europa rijdt.

Actief sinds 20 April 2014
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 16002

Voorgaande reizen:

30 Mei 2019 - 28 Juni 2019

Fietstocht naar Frankrijk

Landen bezocht: